Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Автор Тема: Опции правил и доп.возможности о которых вы возможно не знаете.  (Прочитано 1624 раз)

Оффлайн Kuzmich

  • Zombie Hive Mind
  • GameMaster
  • *****
В этом разделе буду выкладывать интересные опции правил, которые могут добавить динамики и разнообразия боевке.
"Лутаться и победить!", - Ред.
"а что плохого в тушино? туда вроде тоже школоту не пускают", - hait.
"ем через балаклаву потому что я могу" - Urughaj.

How to win:
Профессия: Инструктор инструкторов спецназа.
"После падения самолета на круизный лайнер выжил я один!"

Оффлайн Kuzmich

  • Zombie Hive Mind
  • GameMaster
  • *****
Дуэль Воли.
До бросков инициативы, вы можете инициировать Дуэль Воли против противника в пределах 30ф на линии видимости. Это не требует действия. Только существо с 3 инт и выше может быть вовлечено в это и только одна дуэль возможна за ситуацию.
Когда вы смотрите в глаза противнику, он имеет несколько вариантов:
Сдаться(-2иниц, -1атаки против вас на 1р)
Игнорировать(Он игнорирует. но если вы проходите чек Устрашение/15 то вы получаете +1атак бонус на 1раунд)
Принять вызов(Встречный чек, Победитель +1атак бонус, проигравший -1атак пенальти, против друг друга до конца встречи)
Цитировать
Duel of Wills
Before initiative is rolled in a combat situation, you can
initiate a duel of wills against an opponent within 30 feet
that you have line of sight to (and vice versa). Doing this
doesn’t take an action. Only creatures that have Intelligence
scores of 3 or higher can engage in a duel of wills,
and you can attempt only one duel of wills per encounter.
When you fix your eyes on your opponent, that creature
has three options.
Submit: The opponent takes a –2 penalty on its initiative
check and a –1 penalty on attack rolls against you for
1 round.
Ignore: The opponent ignores you, but if you succeed on
a DC 15 Intimidate check, you receive a +1 morale bonus on
attack rolls against that opponent for 1 round.
Participate: You and the opponent make opposed Intimidate
checks. The winner gains a +1 bonus on attack rolls and
damage rolls against the loser. The loser takes a –1 penalty
on attack rolls and damage rolls against the winner. These
modifi ers last for the duration of the encounter.
"Лутаться и победить!", - Ред.
"а что плохого в тушино? туда вроде тоже школоту не пускают", - hait.
"ем через балаклаву потому что я могу" - Urughaj.

How to win:
Профессия: Инструктор инструкторов спецназа.
"После падения самолета на круизный лайнер выжил я один!"

Оффлайн Kuzmich

  • Zombie Hive Mind
  • GameMaster
  • *****
Оценить оппонента
Вы можете оценить оппонента и угрозу.
Встречный чек Чувство мотивов против блеффа. Победа на 10 - полный результат. Меньше 50 на 50.
Цитировать
Assess Opponent
As a standard action, you can use Sense Motive to ascertain
how tough a challenge a visible target within 30 feet poses
for you. If you have seen the target in combat, you gain a +2
circumstance bonus on the check. This check is opposed
by the target’s Bluff check. If you succeed, you know your
opponent belongs to one of two threat categories—its actual
one, and the one lower or higher (50% chance of either). If you
win by 10 or more, you know the actual threat. If the target
wins, you gain no useful information. If the target wins by
5 to 9, you believe the target to be one category stronger or
weaker than it really is (50% chance of either). If the target
wins by 10 or more, your assessment is off by two categories
(higher or lower; 50% chance of either).
"Лутаться и победить!", - Ред.
"а что плохого в тушино? туда вроде тоже школоту не пускают", - hait.
"ем через балаклаву потому что я могу" - Urughaj.

How to win:
Профессия: Инструктор инструкторов спецназа.
"После падения самолета на круизный лайнер выжил я один!"

Оффлайн Kuzmich

  • Zombie Hive Mind
  • GameMaster
  • *****
Деморализовать
Устрашить как ст.действие. Встречный чек Устрашение против модифицированного чека уровня.
(1d20 + character level or Hit
Dice + target’s Wis bonus [if any] + target’s modifiers on saves
against fear)-4/+4 разница в размерах, категория
Shaken на один раунд.
Цитировать
Demoralize Opponent
You can also use Intimidate as a standard action against an
opponent that you threaten in melee combat and that can
see you, weakening that opponent’s resolve in combat. To
do so, make an Intimidate check opposed by the target’s
modifi ed level check. If you win, the target becomes shaken
for 1 round.
« Последнее редактирование: 12 Август 2015, 04:07:12 от Kuzmich »
"Лутаться и победить!", - Ред.
"а что плохого в тушино? туда вроде тоже школоту не пускают", - hait.
"ем через балаклаву потому что я могу" - Urughaj.

How to win:
Профессия: Инструктор инструкторов спецназа.
"После падения самолета на круизный лайнер выжил я один!"

Оффлайн Kuzmich

  • Zombie Hive Mind
  • GameMaster
  • *****
Маленький арморкласс? Постоянно прилетает то стрелой то мечом?
Повысь свой арморкласс следуя этой таблице!!

"Лутаться и победить!", - Ред.
"а что плохого в тушино? туда вроде тоже школоту не пускают", - hait.
"ем через балаклаву потому что я могу" - Urughaj.

How to win:
Профессия: Инструктор инструкторов спецназа.
"После падения самолета на круизный лайнер выжил я один!"

Оффлайн Kuzmich

  • Zombie Hive Mind
  • GameMaster
  • *****
Закинуть "кошку"
Цитировать
Secure a Grappling Hook
Securing a grappling hook requires a Use Rope check (DC 10,
+2 for every 10 feet of distance the grappling hook is thrown,
to a maximum DC of 20 at 50 feet or more). Failure by 4 or
less indicates that the hook fails to catch and falls, allowing
you to try again. Failure by 5 or more indicates that the grappling
hook initially holds, but comes loose after 1d4 rounds
of supporting weight. This check is made secretly, so that you
don’t know whether the rope will hold your weight.
Throwing a grappling hook is a standard action that provokes
attacks of opportunity.
« Последнее редактирование: 12 Август 2015, 04:54:58 от Kuzmich »
"Лутаться и победить!", - Ред.
"а что плохого в тушино? туда вроде тоже школоту не пускают", - hait.
"ем через балаклаву потому что я могу" - Urughaj.

How to win:
Профессия: Инструктор инструкторов спецназа.
"После падения самолета на круизный лайнер выжил я один!"